O unghieră, vă rog!


Suna interfonul, iritant! Îmi mișc picioarele obosite de alergătura de seară și răspund. Nimic. Urcă trei etaje, în ropot de încălțări târâite de lene și își fac intrarea. Lungindu-și zâmbete pe față îmi întind punga de plastic îndesată cu înghețate și își strigă sosirea zgomotos: Gabiiiiiii! Agitație pe hol, râsete, vorbe de duh, din alea pe limba mea, imitații de cântece cu subînțeles, copilărie.

Îi supraveghez cu sprayul de mobilă în mână și râd. Trei „flăcăi” rătăciți la miezul nopții într-un hol strâmt, ronțăind înghețată și râzând. Motivul vizitei? O unghieră. Pentru că el o sunase pe ea să cumpere de undeva, cu bani mulți, UNA cum nu e alta în lume. Și doar la 12 noaptea, însoțit de doi martori și de 4 înghețate, poate fi unghiera înmânată cu fast, în urale de: așa e, e magică, taie tot degetul dacă nu ești atent…

Și mi s-a făcut un dor nebun de copilărie. Îmi cântă ploaia a corcodușe verzi smulse din crengile ude, a bălți pline, deranjate de jocurile picioarelor însetate, a mine lepădând umbrela de drag, a copii ciudați înconjurând o unghieră și ridicând-o-n soare ca pe un obiect magic, pentru că are pilă și șurubelniță atașate. O minune!

Și melodia asta se tot repetă, pentru că sună a pick-up și a dorul meu de copilărie profundă:

11 thoughts on “O unghieră, vă rog!

  1. Am mai povestit despre cât de frumos este să te întâlneşti cu cei dragi, cu prietenii. Cred că face bine la inimă, la suflet şi posibil că mintea noastră funcţionează altfel după aceea. Ne gândim, aşa cum ai făcut tu, la tot ceea ce ne leagă, la “unghiera” ca pretext. Mă bucur pentru tine. Şi eu aş avea nevoie de o unghieră🙂 care “face piciorul mic” (tata spunea, când ceva era extrem de bun, folositor şi arăta bine. Aşa că nu mă întrebam ce legătură avea piciorul mic cu toată povestea…)

Leave a Reply

