Alternativă


Alternative… Pentru că își cunosc influența și spiritul „încercat” de manipulare, se dedică unui joc competitiv inepuizabil…

Ți se agață cu efect de mânecă și îți dirijează gândurile, te luminează sau te ascund în întuneric, își impun punctul de vedere cu stăruință, pentru că își caută plata efortului.

Film sau muzică, cicolată amară cu alune de pădure sau cu mentă, curățenie sau serialul pierdut de săptămâna trecută, scrisoare sau blog? Decizii?…

Cu pretenții de superioritate, serialul început își cere continuarea iar pătrățelele de ciocolată, uitate pe masă, surplusul… Cartea reîncepută se vrea obligatoriu răsfoită, pentru că nu mai acceptă refuzul clasic de… „ai prea multe pagini, așa că te păstrez pentru când o să am timp”. Îmi tot amintește că timpul e ACUM! Și mă ademenește cu dedicația de pe prima pagină: „un picuț mai târziu, dar niciodată prea…, pentru că în fiecare zi e rost de ziua ta”. (Continuarea e doar pentru mine…)

Vasele din bucătărie fac zgomot. Unul asurzitor, dar resimțit doar în conștiința încărcată de întârziere… Prioritatea își spune cuvântul prin monopolul chiuvetei… Alternativă sau obligație?

Aspiratorul spălat își lungește gâtul de după ușă și îmi pune piedică în drumul spre alte… alternative. Mustrări de conștiință pentru indecizie.

O melodie nouă se vrea legănată-n suflet. Conștiința își uită drepturile și pasiunea se lasă jucată în ritm de pian, unul care merge perfect cu noua și regretabila pătrățică de ciocolată. Amară și perfectă.

Laleaua din pahar, crescută peste noapte în paharul cu apă, în gând de 1 martie, cu un bilețel cu scris roșu atașat, îmi încântă privirea. Să fie ciocolată și pentru frumoasele mele, ascunse după două uși și-un zâmbet! Cu bilețel cu tot… Și-o inimioară, pentru că vine ziua noastră oricum.

Șervețelele își cer libertatea, înghesuite pefect în pachețelul galben. Le ajut, pentru că răceala îmi colindă fruntea în amețeală și îmi colorează nasul în imitație de clovn imperfect.

În plicuri colorate, vechile scrisori îmi zâmbesc din sertarul al doilea. Încerc să le rezist și ascult o melodie, aia nouă, căreia i-am cedat vinovat.

Și îmi plec capul în fața alternativei care îmi urlă zgomotos în conștiința pătată de întârziere: să fie curățenie, cu vinovatele pătrățele de ciocolată amară în pauze, pentru că… încă mai e!

Mishka – Happy

2 thoughts on “Alternativă

Leave a Reply

